Petrol devleri iklim politikalarını engellemek için yılda 115 milyon ABD Doları harcıyor

Bir İngiliz kar amacı gütmeyen araştırma örgütü Influence Map’e göre, ExxonMobil, Royal Dutch Shell ve üç petrol endüstrisi grubu iklim değişikliği politikalarını engellemek için yılda toplam 115 milyon ABD Doları harcıyor.

20

Bu rakamları elde etmek için Influence Map (Türkçe karşılığı Etki Haritası) ilk önce “etki”nin ne demek olduğunu tanımladı. Bunun için, 2013 yılında Birleşmiş Milletler tarafından yayımlanan bir raporda bahsedilen ve şirketlere iklim değişikliği politikalarını lobicilik ve iletişim stratejilerine adapte etmelerine yardımcı olmak için yazılmış bir çerçeveyi kullandı. Bu çerçeve, sadece doğrudan lobicilik faaliyetlerinin yanı sıra reklam, pazarlama, halkla ilişkiler, politikacılara yapılan bağışlar, düzenleyici kuruluşlar, ticaret kurumları da içeren geniş bir bakış açısını içeriyor.

21Influence Map’in incelediği beş kurum bunların tümünü kullanıyor. Rapora göre, ExxonMobil’in “iklim değişikliğine mukavemet etmek amacıyla yaptığı direk harcama” yılda 27 milyon ABD Dolarını bulabiliyor. Shell’in tahmin edilen harcaması 22 milyon ABD Doları. Petrol endüstrisinin ABD’deki ticaret örgütü The American Petroleum Institute yılda 65 milyon ABD doları harcıyor olabilirken, daha ufak iki birlik –States Petroleum Association (WSPA-Batı Eyaletleri Petrolcüler Birliği Western) ve Australian Petroleum Production & Exploration Association’ın (Avustralya Petrol Üretim ve Sondaj Birliği)- birlikte 9 milyon ABD Doları harcadığı tahmin ediliyor.

Buna karşın araştırmacılara göre güçlü iklim politikalarını destekleyen yatırımcı gruplar yılda bu doğrultuda 5 milyon ABD Dolarından daha az harcıyorlar.

Rapor, Drexel Üniversitesi Sosyoloğu Robert Brulle tarafından 2013’te tanımlanan kara para yani düşünce kuruluşları ve enstitülerini kapsamıyor. Bugünkü yetersiz kalan açıklık standartlarından dolayı araştırmacılar bu grupların nasıl finanse edildiklerini belirleyemediler.

Influence Map bu raporla beraber tahminleri hesaplamak için kullandığı üç aşamalı metodolojiyi de yayımladı. İlk aşamada, toplam harcamayı hesaplamak için araştırmacılar lobicilik kayıtları, ABD gelirler idaresi (IRS) belgeleri ve yıllık raporlarını inceleyerek karar alıcıları etkileyebilecek belirli faaliyetlere baktılar. İkinci aşama, bu toplamın ne kadarının iklim konularına kullanıldığını tahmin etmek oldu. Son aşamada ise iklimle ilişkili faaliyetleri incelediler ve bunları iklim politikalarını “destekleyici ya da engelleyici” olarak ayırıp, derecelendirdiler.

350.org’un kurucusu, iklim aktivisti ve yazar Bill McKibben bu rapora desteğini verdiğini 350.org aracılığyla ve kendi sosyal medya hesabından açıkladı.

19

 

 

 

 

Kaynaklar:
http://influencemap.org/index.html
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-07/trying-to-put-a-price-on-big-oil-s-climate-obstruction-efforts?utm_content=buffer15d04&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
https://www.unglobalcompact.org/docs/issues_doc/Environment/climate/Guide_Responsible_Corporate_Engagement_Climate_Policy.pdf
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10584-013-1018-7
www.exxonmobil.com/climate
http://www.nature.com/nclimate/journal/v6/n4/full/nclimate2875.html

Reklamlar
Bu yazı İklim Değişikliği içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s